10 kilo afvallen zonder sporten in 5 weken

Gezond afvallen doe je met eiwitten en gezonde vetten

Afvallen zonder sporten mogelijk? Jazeker!

10 kilo afvallen? Wat is dat tegenwoordig nou? Dat is niet zo moeilijk! Het is gewoon belangrijk dat je weet waar je mee bezig bent. Met dit artikel willen we je graag laten zien dat je binnen 5 weken 10 kilo kan afvallen zonder sporten.

Afvallen, moet ik daar nou niet voor sporten?

Om af te vallen is het belangrijkste dat je op je voeding let. Het afvallen ligt voor 70% aan je eetgewoontes en de overige 30% door het eten. Dus wat houdt dit in? Je kunt ook makkelijk afvallen zonder sporten, maar dan moet je wel gezond eten.

Natuurlijk willen wij nu niet zeggen dat je nu niet meer moet sporten want sporten kan nooit kwaad. Door te sporten blijft je conditie op pijl en zit je beter in je vel maar met dit artikel willen wij enkel aantonen dat het niet verplicht is om te sporten om toch een mooi figuurtje te krijgen. Vaak is motivatie bij mensen een groot probleem of hebben mensen niet genoeg tijd om naar de sportschool te gaan of om thuis te sporten. Speciaal voor deze mensen hebben wij dit artikel voor jullie geschreven.

Dus ik hoef niet te sporten en dus ook niet te bewegen?

Fout! Het is zeer belangrijk dat je per dag minimaal 30 minuten beweegt, dit kun je doen door bijvoorbeeld te lopen of een keer de fiets te pakken naar je werk in plaats van je auto. (Dit is niet alleen voor je gezondheid beter maar ook financieel!) Maar wat is 30 minuten nou in vergelijking met een dag van 24 uur? De meeste mensen halen de 30 minuten dus vanzelfsprekend makkelijk.

Ja mooi, maar wat wil je hier nou allemaal mee zeggen?

Wat wij hier mee willen zeggen is dat het gezonder eten belangrijker is dan het sporten. Je kunt het sporten zien als een bijzaak maar beweging is zeker niet onbelangrijk, integendeel zelfs.

Weet wat je eet

We moeten allemaal eten om energie te krijgen, deze energie heb je dan vervolgens weer nodig om te kunnen functioneren. Je energie kun je via het eten op 3 verschillende manieren binnenkrijgen.

Elke energiebron wordt weer anders in je lichaam opgenomen. De ene bron van energie verteerd sneller dan de ander, maar wat is nou het verschil?

Koolhydraten zitten veel in brood, soepen, sausjes en dressings en noem allemaal maar op. Koolhydraten zorgen voor een moeizame en langzame vetverbranding waardoor je dus gewicht aan komt. Niet ideaal als je wilt afslanken.

Vetten en eiwitten die stimuleren de vetverbranding juist zodat je makkelijk je gewicht weer verliest.

Maar hoe kom ik nou aan mijn portie eiwitten? Daarvoor hebben vele webshops en winkels een oplossing voor. Namelijk een eiwitshake. Wil je meer weten over de eiwitshake? Klik dan hier.

Koolhydraten, de vijand van elke afvaller

Zoals je hierboven hebt gelezen zitten koolhydraten veel in graanproducten en dergelijke. Maar ook suiker bevat koolhydraten en zelfs alcohol. Al deze koolhydraten worden in je lichaam omgezet tot suikers.

Doordat de suikers worden opgenomen in je bloed zorgt het ervoor dat je insulineniveau gaat stijgen. En doordat het insulineniveau stijgt wordt het enzym dat lichaamsvet kan verbranden (Hormone-Sensitive Lipase, HSL) geblokkeerd.

Je kunt noch zoveel sporten, maar zolang je koolhydraten blijft eten zal je heel moeilijk lichaamsvet kunnen verbranden.

Geen koolhydraten dus, maar eiwitten en gezonde vetten

In tegenstelling tot koolhydraten zorgen eiwitten en gezonde vetten er niet voor dat je insulineniveau snel en hoog stijgt en hierdoor is het in tegenstelling tot koolhydraten wel makkelijk om snel en goed lichaamsvet te verbranden.

Je weet nu dus waar veel koolhydraten in zitten maar waar zitten nou eiwitten en gezonde vetten in? Veel van deze bronnen van energie zitten in vis, vlees, ei, noten, zaden, pitten, natuurlijke oliën en in sommige groenten. Als je dit soort voedsel eet en meer energie verbrandt dan dat je er binnen krijgt dan zul je per direct lichaamsvet gaan verbranden en dan vanzelfsprekend afvallen.

Je hoeft niet precies te begrijpen wat je lichaam doet als jij  10 kilogram wil afvallen zonder sporten maar een klein beetje kennis kan geen kwaad. Wat je moet onthouden is dat koolhydraten je dik maakt en dat eiwitten en gezonde vetten je helpen met het afvallen.

Nu dus heel veel eiwitten eten? Dat willen wij dan ook weer niet zeggen. Er is namelijk in meerdere studies aangetoond dat te veel eiwitten eten het de duur van je leven verkort. Eiwitten zijn dus wel gezond maar pas op dat je er niet te veel van eet.

Eet dus minder koolhydraten maar meer eiwitten en gezonde vetten! Wanneer je dat allemaal weet vol te houden zul je gaan afvallen zonder sporten.

Tijd voor afval tips

Tips die je kunt gebruiken om 10 kilogram af te vallen in 5 weken. Wanneer je deze tips opvolgt zul je er geen moeite mee hebben om over 5 weken 10 kilogram lichter te zijn.

Tip 1: Zelf koken. Als je een mannelijke lezer bent dan denk je: “Ach nee he, dat ga ik echt niet doen”. Maar als je zelf niet weet wat je in je eten stopt dan is het altijd een soort kansspel met wat je binnen krijgt. Wanneer je zelf in de keuken staat bepaal je zelf wat je in je eten doet!

Tip 2: Doe zelf de boodschappen. Ga naar de supermarkt maar niet met een lege maag! Want je bent je zelf niet als je trek hebt. Om goede keuzes te kunnen maken zul je toch echt met een volle maag de supermarkt in moeten gaan.

Tip 3: Maak je eigen groentesap. Gooi al je groentes in de blender en maak er een lekker sapje van! Waarom? Omdat het sapje bijna geen calorieën bevat en je honger stilt.afvallen zonder sporten

In het begin zal het zeer wennen zijn en zul je denken dat je het nooit zult gaan lusten maar wanneer je dit een paar weken vol houdt dan wil je niets anders meer dan die gezonde sapjes. Tevens staan er op het internet genoeg tips voor het maken van verse sapjes.

Nog meer afval tips

Tip 4: Rauw snacken. Vaak heb je in de middag of na het avondeten nog wat honger en dan neig je naar de kast te gaan en te snoepen. Foei!

Wat je kunt doen om de honger gevoel te stillen is het nemen van een rauwe snack. Maar wat is nou een rauwe snack? Een rauwe snack is eten dat niet gekookt, gebakken of bewerkt is. Hierbij kun je denken aan fruit, wortelen, groen selderij of noten. Dit zijn allemaal weer voorbeelden van ideale snacks.

Tip 5: Weeg je eens per week. Vaak zijn mensen geneigd om elke dag op de weegschaal te staan. Maar deze mensen weten vaak niet dat veel dingen invloed kunnen hebben op je gewicht. Dingen die invloed kunnen hebben op je gewicht zijn dingen als de tijd van de dag, het weer en andere aspecten.

afvallen zonder sportenWanneer je elke dag op de weegschaal staat zie je bijvoorbeeld dat je 1 kilogram bent afgevallen en de volgende dag er ineens wat bij is gekomen. Vaak denk je dan dat het allemaal niet werkt en neig je weer naar de kast te gaan om weer iets slechts te nemen.

Wanneer je je één keer per week meld op je weegschaal zul je zien dat je per week kilo’s kwijt raakt en zul je dus veel gemotiveerder zijn om door te gaan. Uiteraard kan het zo zijn dat er ook een slechte week tussen zit maar geef niet op! Wanneer je gewoon gezond blijft eten zul je vanzelf gewicht verliezen. Heb je geen personen weegschaal? Geen probleem er is al een betrouwbare weegschaal te koop vanaf  €12,50. Klik hier!

Tip 6: Honger stillen met water. Heb je honger? Drink dan lekker een glas water en blijf dit herhalen tot je hongergevoel minder is geworden. Het drinken van water zorgt er namelijk voor dat je maag goed wordt gevuld.

Succes met het afvallen zonder sporten

Succes met al deze tips en hopelijk heb je er wat aan! Leg je er niet bij neer als je overgewicht hebt want niets is onmogelijk voor hen die willen. Wij hopen hiermee bij je door te dringen dat je ook kunt afvallen zonder sporten.

 

1 Comment on 10 kilo afvallen zonder sporten in 5 weken

  1. Vandaag alweer Eiwit Shakes ontvangen van Body & Fit. Snelle en zeer correcte levering. Bovendien al meer dan 4 kg afgevallen in 6 weken.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten